I dok je gradsko gospodarstvo na koljenima, dok nezaposlenost nekontrolirano raste te dok se u grad proteklih godina nije doveo nijedan investitor, gradska uprava cvjeta s novim radnim mjestima, ponovno na teret građana.
Iako se cijela zemlja i dalje oporavlja od ekonomske krize, u Gradu Umagu se ta činjenica ignorira te se u gradskoj upravi doslovno izmišljaju radna mjesta i zapošljavaju stranački i gradonačelniku pogodni kadrovi, piše na početku priopćenja IDS-a – Gradske podružnice Umag koje prenosimo u cijelosti:
I dok je gradsko gospodarstvo na koljenima, dok nezaposlenost nekontrolirano raste te dok se u grad proteklih godina nije doveo nijedan investitor, gradska uprava cvjeta s novim radnim mjestima, ponovno na teret građana.
Analizirajući podatke o izvršenju proračuna i nedavno iznesene podatke o prosječnoj plaći u gradskoj upravi Grada Umaga, jasno je da je u gradskoj upravi zaposleno više od 100 ljudi, a sam gradonačelnik Bassanese uporno odbija dati odgovore na ta pitanja, odnosno strateški pokušava sakriti taj podatak.
Kada je Bassanese postao gradonačelnik prije osam godina, u gradskoj je upravi bilo zaposleno 46 djelatnika a danas ih ima preko 100. Zapošljavanja se vrše po načelu pogodovanja, nepotizma, klijentizma te naravno, često bez natječaja. Veliki dio tih uposlenika služe isključivo Bassaneseu za stvaranje kulta ličnosti, pa je tako zaposleno nekoliko osoba koje se bave isključivo političkom promidžbom i veličanjem gradonačelnikovog lika i to sve na trošak građana Grada Umaga.
Kako je moguće da Grad Umag oko 14 tisuća stanovnika ima zaposlenika u gradskoj upravi kao da je riječ o gradu više od 50 tisuća stanovnika? I onda se građani pitaju gdje ide njihov novac i tko to sve financira? Takvim je načinom poslovanja, Bassanese udvostručio gradsku upravu a isto tako i trošak plaća, koje su povećane za 8 milijuna kuna godišnje, što od početka njegova vladanja iznosi više od 60 milijuna kuna. Grad Umag već je duže vrijeme smješten na prvo mjesto najrastrošnijih gradova u Republici Hrvatskoj. Grad Umag trenutno ima daleko najskuplju gradsku upravu u Republici u Hrvatskoj.
Posljednji primjer je doslovno izmišljanje novog radnog mjesta u turističkoj zajednici. Naime, TZ grada Umaga raspisala u ponedjeljak 06.06.2016. natječaj za voditelja ureda TZ. Potpuno je nejasno što bi trebao raditi voditelj ureda ako ured TZ-a već ima direktora, koji sukladno Zakonu o turističkim zajednicama, zastupa turističku zajednicu, organizira i rukovodi radom i poslovanjem turističkog ureda, provodi odluke turističkog vijeća turističke zajednice i odgovoran je za poslovanje turističke zajednice te zakonitost rada turističkog ureda.
Zakon čak ni ne spominje voditelje ureda TZ gradova, već se eventualno mogu imenovati voditelji podružnica TZ županija ili voditelji turističkih društava. Sve činjenice upućuju da se i u ovom slučaju otvara radno mjesto za još jedno u nizu, političko uhljebljivanje Bassaneseovih poslušnika, ponovno na teret građana grada Umaga. Bassanese, kao gradonačelnik, je po funkciji i Predsjednik turističke zajednice grada Umaga te time i odgovoran za svako novo radno mjesto i novi kadar. Tako je nemoguće da gradonačelnik nije bio upoznat s novim zapošljavanjima u Turističkoj zajednici. Provjerili smo i ostale turističke zajednice te nijedna nema mjesto voditelja ureda. Samim time prisiljeni smo se obratiti i Ministarstvu turizma da spriječimo bilo kakve daljnje malverzacije i pogodovanja.
Osim toga, Umag je i jedini grad u Hrvatskoj koji u odnosu na svoju veličinu ima tri dogradonačelnika profesionalca koji ukupno godišnje koštaju građane oko 1 milijun kuna te jedini grad čija se gradska uprava nalazi u 6 zgrada – zbog čega su troškovi najma, održavanja, grijanja i interne korespondencije veći za nekoliko milijuna kuna godišnje. Naravno, uz sve navedeno za očekivati je da je Umag bude jedan od najperspektivniji gradova u Hrvatskoj. No, naši građani pozitivni efekti uslijed povećanja gradske uprave za novih šezdesetak zaposlenih osjećaju ne u poboljšanju životnog standarda, već u dodatnim financijskim izdvajanjima za njihove plaće.
Taj trošak predstavlja ogroman teret za realni sektor, koji neće to još dugo moći izdržati. Svaki građanin Umaga odvaja 2.750 kn godišnje za plaće gradskih službenika. Gradonačelnika očito ne brinu građani i njihovi problemi te umjesto da olakša život i poboljša životni standard u gradu, on vrši dodatna zapošljavanja, bez natječaja, na teret samih građana. Upravo s ciljem sprječavanja malverzacija i iskorištavanja položaja Podružnica IDS-a Grada Umaga poziva Ured državne revizije da izvrši uvid u financijsko poslovanje Grada Umaga, pogotovo ako uzmemo u obzir činjenicu da od 2011. ona nije provedena, zaključuje se u priopćenju.
Izvor: poslovni.hr