Agencija za mobilnost i programe EU ove je godine nagradila tri najinspirativnije priče pristigle po natječaju za najinkluzivniji projekt programa Erasmus+. Prvu nagradu, plaćeni put i smještaj za jednu osobu na Yo!Fest 2020.godine – politički festival za mlade u organizaciji Europskog foruma mladih, osvojila je priča Centra za istraživanje, edukaciju i primjenu novih znanja UP2DATE iz Zagreba. Drugu nagradu osvojila je priča Osnovne škole Josipa Matoša iz Vukovara, a treću priča Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića. Kroz svoje su priče prijavitelji trebali opisati projekt u sklopu kojeg je ostvaren učinak na veći broj osoba s manje mogućnosti.
Prvonagrađeni Centar za istraživanje, edukaciju i primjenu novih znanja UP2DATE poslao je priču o Antoniju Vickoviću iz Zagreba, 22-godišnjem studentu filozofije i pedagogije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Mladi Zagrepčanin je preko razmjene mladih oštećena vida na Međunarodnom kampu za komunikaciju i računala (ICC), prošao put od sudionika do voditelja grupe, i pritom toliko naučio da je, po vlastitom priznanju – „danas maksimalno samostalan u svakom segmentu“. „Nije me strah, daleko od roditelja, razmišljati o radnome mjestu. Ne bojim se nepoznavanja neke druge kulture, običaja, jezika jer sam iskusio tu različitost i naučio kako se prilagoditi, kako premostiti razlike, znam da ima načina i da samo trebam htjeti“, poručio je Antonio.
ICC Hrvatska 2018. – Međunarodni kamp za komunikaciju i računala – 638 Milenijska fotografija Šime Strikomana
Osnovna škola Josipa Matoša iz Vukovara poslala je priču o svom projektu Čarobni san čiji je cilj razvoj terapije uz pomoć životinja za učenike s teškoćama u razvoju. Uključivanjem životinja kao što je zamorac Gricko u svakodnevni rad i život škole i njenih učenika traže se novi načini za rad s učenicima s manje mogućnosti.
Osnovna škola Josipa Matoša iz Vukovara i zamorac Gricko u svakodnevnom radu i životu škole
Srednja škola Ban Josip Jelačić iz Zaprešića je kroz Erasmus+ projekt „Rasti i razmišljaj“ (The Growth Mindset) usmjerila stručnog suradnika pedagoga na inkluziju s ciljem ojačavanja školskih kapaciteta za kvalitetnu podršku djeci s teškoćama u razvoju. Stečeno znanje se ubrzo pokazalo iznimno korisnim kad je školu prvi puta počelo pohađati dvoje djece s Downovim sindromom (Paula i Ivan), i to u redovnome programu. Oboje su ostvarili zavidan napredak, razvili brojne korisne vještine i završili razred s odličnim uspjehom.
Jedna od glavnih značajki programa Erasmus+ je promicanje jednakosti i ravnopravnog uključivanja sudionika, olakšavanje pristupa pojedincima te stvaranje jednakih prilike za sve. Ovim natječajem se želi poduprijeti i promovirati projekte koji podižu kvalitetu života sudionicima koji se svakodnevno suočavaju s problemima i preprekama. Praksa je pokazala da im je sudjelovanje u projektima omogućilo upoznavanje s novim situacijama, kulturama, ljudima i mjestima. Osim toga, otvorile su im se prilike za stjecanje i usavršavanje brojnih znanja i vještina korisnih njihovu osobnom i profesionalnom životu.